Майстер – клас для вчителів музичного мистецтва міста

От | 16.11.2017

Департаментом освіти та науки Одеської міської ради на базі Одеського  НВК № 24  проведений майстер-клас для вчителів музичного мистецтва міста «Фасилітований підхід на уроках мистецьких дисциплін». Захід проведений   з метою ознайомлення учителів з сучасними технологіями, методами і прийомами, які сприяють зростанню в учнів інтересу до мистецтва, розвитку здатності емоційно реагувати на художні твори і знаходити в них особистісний смисл  шляхом фасилітованого* підходу, а також сприяння зростанню методичної і медійної грамотності педагогів.

Майстер — клас проводила Божок Тетяна Володимирівна, координатор  міського  методичного об’єднання вчителів художньо- естетичного напряму,  вчитель музичного мистецтва Одеського  НВК № 24, яка  вже декілька років впроваджує у свою роботу фасилітований підхід  на уроках мистецьких дисциплін. Присутні на заході  вчителі музичного мистецтва отримали вичерпну інформацію  про методику складання фасилітованої   дискусії.

Особлива увага була акцентована на  основних   моментах цієї технології: алгоритм запитань для спрямування дискусії та основні методичні поради, що допоможуть правильно її організувати.

Ця методика спрямована на розвиток в учнів уміння пильно спостерігати, розмірковувати над змістом музичних творів, розуміти багатозначність образів мистецтва, їх здатність пробуджувати різні думки.  Головне правило ведення дискусії — взагалі не оцінювати відповіді дітей як «правильні» чи «неправильні» (учень має право на своє «бачення», навіть якщо воно не збігається із загальновизнаним чи розумінням змісту твору самим учителем).  До обговорення    залучаються  всі   учні.

Вчителі  міста  також дізналися, що  базові підходи до технології такого спрямованого колективного обговорення творів мистецтва на уроках у загальноосвітній школі розроблені американськими фахівцями А.Хаузен та Ф. Єнавайном для міжнародної програми «Формування образного мислення» (VTS ). Вона була адаптована до умов вітчизняної школи групою українських фахівців, пройшла широку експериментальну апробацію в багатьох реґіонах нашої країни й рекомендована МОН України для впровадження в школи.

Учасники майстер-класу отримали живе спілкування  з  однодумцями. Вчителі активно включилися в обговорення форм і методів організації  фасилітованого підходу на уроках  музичного мистецтва.   Кожен з  вчителів мав змогу замислитися над тим, як жити та вчити краще й цікавіше, переймаючи досвід, вміння і творчі здобутки колег, щоб кожний урок став справжнім уроком мистецтва, надихав учнів на творчість.

 

 

*Фасилітація (від латин, fasilis — легкий, англ. fasilitate — полегшувати, допомагати) — це технологія навчання, принциповою особливістю якої є опосередкована участь педагога в колегіальному самонавчанні учнів.

23632211_1961261320805586_196970728541185095_o 5 723550100_1961261314138920_1776412358197918427_o 23591982_1961261317472253_1526615414563326757_o23509296_1961261934138858_1116367275403913495_o